OGM z napisami srt na AVI/DVD
1634Racine
2007-03-12 02:27:10 UTC
film "War Photographer(OGM-Vorbis-XviD)".ogm.
Czyli dzwiek oog vorbis, obraz xvid.
Do tego sa napisy osobne srt.
Chce to przerobic na cos, co jest czytane w mancie e2, np. dvd,
np.divx/xvid. Z napisami.

Ogm wiadomo co za cudo.

1.

Jak przerobic ogm z napisami srt na avi ? [pewnie sensowne bedzie divx/xvid
dla manty e2]

wg jakichs tam przepisow chce dostac osobno avi i dzwiek. Jest nawet gdzies
tam prosty soft ogm->avi. Ale zalozmy, ze bierzemy sie za VDM.
Ale u mnie w VDM "stream list" zawiera TYLKO plik audio.Zero video dostaje.
Chociaz z VDM mam:
http://www.freefilehosting.net/show/MTI3NzE0
a gspota mam proste info, ze sa dwa strumienie, audio i video.
To pierwsza porazka.

Oczywiscie robie jednak demux dla jedynego dostepnego w "stream list"
strumienia [audio] i
dostaje ogg osobno.
Tylko teraz co? Chce to cudo przerobic najlepiej na wave, np w winampie
[pomijam foo], ale tak, jak np. do plikow flac mam w winampie in_flac.dll by
"zagrac" flacki i na wyjsciu dostac z nich wav-y, tak pewnie do ogg
potrzebne in_ogg.dll (?) [bo in_vorbis.dll z winampa to nie to].
Ale do licha, nie moge in_ogg.dll znalezc w sieci...
czyli druga porazka, mam ogg, nie mam nawet wave z niego.

Powinno zdaje sie byc tak, ze teraz powinienem miec dwa pliki: avi + wave ->
i to scalic do dzwiekowego juz avi.
Tylko czym [vdm ?] ? Jak ?

Rozumiem, ze wymuxowany avi [ktorego i tak nie mam] powinien byc w tym
przypadku xvidem.
A co jesli audio nie jest w avi-kontenerze xvidem/divixem ? Nalezy
przekonwertowac
tymiz kodekami ? [chce by chodzilo w mancie e2]

I zalozmy, ze dowiem sie od Was, jak poprawic pewnie jakies bledy moje, co
to daja w/w porazki.
Ale:
co z napisami srt, ktore pasuja do ogm, a maja pasowac do avi [xvid] - jak
wiec zrobic z ogm z napisami -> avi[xvid/divx] z napisami

2.

a jak ten ogm z napisami przerobic najprosciej na dvd z wylaczanymi napisami
? Oczywiscie, ze mozna ogm->avi->dvd, ale czy nie lepiej od razu ogm z
napisami -> dvd z napisami ?

dzieki, pzdr.

PS:
1.
zalozylem, ze avi z ogm powinno byc dostepne w "stream list" VDM i stad
demux, jak audio z ogm do ogg; a moze inaczej, moze file-> save as avi ...?
ale dlaczego ma byc inaczej? video to nie stream?
I faktycznie - zrobilem tak, avi jest xvidem, ma zero dzwieku: no to jak
teraz majac avi/xvid/wave/napisy z ogm -> srt, wykonac avi z napisami
pasujacymi??
DeJotPe
2007-03-12 09:27:32 UTC
Post by 1634Racine
[...]
zainstaluj jeszcze sam dekoder vfw xvida (zwykłego xvida z
www.koepi.org ), bo to co masz w ffdshow to dekoder directshow,
którego VDM nie ruszy.
Wczytaj tego ogm-a do VDM, ustaw kompresje audio na lame-acm mp3-cbr,
wideo na direct stream copy, zapisz jako avi (20-30 minut) i módl się,
żeby się nie rozjechało...
--
*Jacek Popłoński* _| |_|___ www.audioscrobbler.com/user/DeJotPe
Pozdrawiam! / | | \ http://strony.aster.pl/dejotpe/
***@grupe.pl |/|_| http://42.pl/url/aou
1634Racine
2007-03-12 12:28:18 UTC
Post by DeJotPe
Post by 1634Racine
[...]
caly czas mam XviD-1.1.2-01112006 z koepi.

Ale wyjasnijmy moze jednak cos w kontekscie mojego root posta:

1.
czy opisana przeze mnie w root poscie metoda dostalem JUZ osobno sciezke
dzwiekowa ogg? - pytam,bo mam skopsana karte dzwiekowa i zero slysze :>
I powtarzam: jak ten plik dzwiekowy osobny ogg przerobic [bez foobara] na
wave winampem - nie moge znalezc w sieci prostej zapewne,brakujacej mi
biblioteki typu in_ogg.dll...

2.
czy opisana przeze mnie w root poscie metoda dostalem JUZ osobno strumien
video jako avi?
I dlaczego nie bylo go na "liscie strumieni" w VDM, tylko dalo sie to cudo
wydostac standardowo poprzez "plik, zapisz jako avi"?
[gspot pokazuje w tym pliku zero audio,czyli OK, a subedit,ze to ten film w
calym swym jestestwie]

Jesli to wyzej jest OK, to jak to teraz scalic [vdm pewnie, ale JAK?] i jak
zafunkcjonuja napisy srt od wyjsciowego ogm-a? Jak te napisy "podrasowac" by
byly OK dla avi [xvid] ?
Post by DeJotPe
Wczytaj tego ogm-a do VDM, ustaw kompresje audio na lame-acm mp3-cbr,
wideo na direct stream copy, zapisz jako avi (20-30 minut)
zaraz...
rozumiem,ze radzisz inaczej zabrac sie do rzeczy: czy to znaczy,ze klik ->
ustawienie kompresju audio dla wyjsciowego na mp3-ke, klik-> direct str copy
[bylo tak i w "mojej metodzie"], klik -> "plik"/"zapisz jako avi" da mi od
razu avi w JEDNYM PLIKU z dzwiekiem mp3 ??
Post by DeJotPe
i módl się,
żeby się nie rozjechało...
obraz z dzwiekiem, czy wszystko z napisami srt by sie nie rozjechalo...?

A pozostaly problem: jak ten film ogm z napisami srt przerobic od razu, bez
przejsciwki avi [xvid] - w dvd z napisami ?
1634Racine
2007-03-12 15:39:05 UTC
DeJotPe news:et369d$885$***@inews.gazeta.pl napisal [-a]
[..................]
Post by DeJotPe
Wczytaj tego ogm-a do VDM, ustaw kompresje audio na lame-acm mp3-cbr,
.... gdzie ustawia sie te kompresje? thx
Post by DeJotPe
wideo na direct stream copy,
video > direct stream copy, yes?
Post by DeJotPe
zapisz jako avi
file > zapisz jako... ,yes?
DeJotPe
2007-03-12 16:39:41 UTC
Post by 1634Racine
[..................]
Post by DeJotPe
Wczytaj tego ogm-a do VDM, ustaw kompresje audio na lame-acm mp3-cbr,
.... gdzie ustawia sie te kompresje? thx
w streams;]
dekoder ogg pewnie i tak musisz mieć:P
może jakiś ogg mux?
Post by 1634Racine
Post by DeJotPe
wideo na direct stream copy,
video > direct stream copy, yes?
yes
Post by 1634Racine
Post by DeJotPe
zapisz jako avi
file > zapisz jako... ,yes?
jes, jes, jes!
***@grupe.pl |/|_| http://42.pl/url/aou
1634Racine
2007-03-13 11:48:37 UTC
DeJotPe news:et369d$885$***@inews.gazeta.pl napisal [-a]
[..............]
Post by DeJotPe
Wczytaj tego ogm-a do VDM, ustaw kompresje audio na lame-acm mp3-cbr,
streams > stream list, prawoklik na strumieniu audio ogg > full pr. mode
[why fpm?] > compression > select audio compr. .... no wlasnie, i gdzie mam
mozliwosc precyzyjnego ustawienia profilu "lame-acm mp3-cbr"? pewnie jak
zainstaluje lame :>
a vdm sam wyczai lame po instalacji?
marudze troche o tym, bo jeszcze zastanawiam sie, ktory lame... 3.96?
DeJotPe
2007-03-13 12:03:21 UTC
Post by 1634Racine
[..............]
Post by DeJotPe
Wczytaj tego ogm-a do VDM, ustaw kompresje audio na lame-acm mp3-cbr,
streams > stream list, prawoklik na strumieniu audio ogg > full pr. mode
[why fpm?]
bo bez tego nie ustawisz compression:P
Post by 1634Racine
compression > select audio compr. .... no wlasnie, i gdzie mam
mozliwosc precyzyjnego ustawienia profilu "lame-acm mp3-cbr"? pewnie jak
zainstaluje lame :>
lame acm! - VDM sam znajdzie i będzie dostepny jako "lame mp3"
Post by 1634Racine
a vdm sam wyczai lame po instalacji?
marudze troche o tym, bo jeszcze zastanawiam sie, ktory lame... 3.96?
najnowszy! 3.97 sporo zmienili, bo to są zmiany nad którymi z rok
pracowali albo i dłuzej OIDP
***@grupe.pl |/|_| http://42.pl/url/aou
1634Racine
2007-03-13 12:58:13 UTC
DeJotPe news:et63ph$404$***@inews.gazeta.pl napisal [-a]
[...........]
Post by DeJotPe
lame acm!
czyli lame z filtrem [?] acm jak rozumiem, nie sam lame.
ale:
tylko to wziac?:
http://www.videoaudio.pl/infusions/pro_download_panel/download.php?did=235
w tym jest zero exe-ka lame...
a moze miales na mysli lame 3.97 + lameACM 3.97 dodany - tak jak bywalo w
dotychczasowych wersjach, ze byl w paczce lame jako exek i katalog z ACM...
[w zyciu nie dzialalem lamem,co nie znaczy,ze nie czytalem sobie o presetach
:> ]
DeJotPe
2007-03-13 16:30:17 UTC
Post by 1634Racine
[...]
lame acm. To się instaluje.
exe i dll to coś innego.
***@grupe.pl |/|_| http://42.pl/url/aou
1634Racine
2007-03-13 13:00:03 UTC
Post by DeJotPe
Post by 1634Racine
streams > stream list, prawoklik na strumieniu audio ogg > full pr. mode
[why fpm?]
bo bez tego nie ustawisz compression:P
hehe, widze, ze widzimy to samo :>
OK.
1634Racine
2007-03-15 01:06:05 UTC
Post by DeJotPe
Post by 1634Racine
[..............]
Post by DeJotPe
Wczytaj tego ogm-a do VDM, ustaw kompresje audio na lame-acm mp3-cbr,
streams > stream list, prawoklik na strumieniu audio ogg > full pr. mode
[why fpm?]
bo bez tego nie ustawisz compression:P
ok, robie dokladnie w ten wlasnie sposob: po instalacji lame acm -> streams
Post by DeJotPe
stream list -> prawoklik na strumieniu audio ogg > full pr. mode >
compression > lame mp3, ustawiam jakis tam cbr i daje OK. Dostaje powrot do
panelu "Available streams". I na zdrowy rozum to nie klikam tutaj demux, czy
cokolwiek - tylko daje OK. I w panelu glownym VDM [wczesniej ustawione w
video -> d.stream copy] daje file > zapisz jako avi.
Tylko, ze to mi znow zapisuje wymuxowany plik avi, bez dzwieku.
Co jest nie tak ?
Post by DeJotPe
Post by 1634Racine
[...]
dodatkowo zastanawiam sie: jesli w ogg jest 70 kb/s,48000Hz,2ch - to ile dac
* kb/s w mp3 cbr? Jak to sie przeklada...

No i caly czas pytanie: napisy srt sa do ogm - jak zrobic by pasowaly do
nowego avi, do ktorego jakos kurcze dobrnac nie moge...
DeJotPe
2007-03-15 18:08:42 UTC
Post by DeJotPe
[...]
Adakowi pomogło wyciągniecie (gdzie indziej, czym innym) dźwięku do
wav i dodanie go od nowa...
Post by 1634Racine
Post by DeJotPe
Post by 1634Racine
[...]
w ogóle. daj 96 lub 128
Post by 1634Racine
No i caly czas pytanie: napisy srt sa do ogm - jak zrobic by pasowaly do
nowego avi, do ktorego jakos kurcze dobrnac nie moge...
a czemu mają przestać pasować? zmieniasz framerate?
***@grupe.pl |/|_| http://42.pl/url/aou
1634Racine
2007-03-16 01:59:53 UTC
Post by DeJotPe
[...]
ale rozumiem,ze to co wyzej opisalem jako moje postepowanie przy konwersji z
ogm z dzwiekiem ogg vorbis na avi z dzwiekiem mp3 - to jest prawidlowe, tak
?

2.
Dalej: skoro nie zadzialalo jednak [z jakichs tam powodow,ale zakladam, ze
metoda w/opisana jest OK], to faktycznie, mialem juz wav i avi osobno z
VDM - polaczylem z kompresja cbr 128 mp3 i jest OK plik avi z dzwiekiem,
zero rozjechania, w kazdym razie tak na rybke tu i owdzie sprawdzilem
synchro, napisy przekonwertowalem subeditem z srt na cdvd, w kazdym razie sa
txt i calosc chodzi synchronicznie w mancie e2.
dzieki.
Post by DeJotPe
Post by 1634Racine
dodatkowo zastanawiam sie: jesli w ogg jest 70 kb/s,48000Hz,2ch - to
ile dac * kb/s w mp3 cbr? Jak to sie przeklada...
w ogóle. daj 96 lub 128
a, dalem 128 , standard.
ogm mial 723 081 kb, avi ma 767 218 kb
no wlasnie czemu ? :> chyba niczemu. pasuja.
Marsjanin
2007-03-12 21:23:57 UTC
Rok 2007 - marzec. Dokładnie to poniedziałek, 12-go. Nieco po 3-ej.
Post by 1634Racine
[...]
Masz *.ogg, Winamp go gra, więc jaki problem zapisać go jako wave?
IMHO wszędzie (w audio przynajmniej) "format ogg" = "format Vorbis".
Dlaczego "in_vorbis.dll" to nie to?
--
Pozdrawiam, Marsjanin. Jabber : ***@jabber.autocom.pl
Sprzedam ładowarkę do akumulatorków AA: http://je.pl/acmw
Nic nie gra. Cudowna cisza... :-]
1634Racine
2007-03-12 23:25:48 UTC
Marsjanin news:***@marsjanin.tk napisal [-a]
[............]
Post by Marsjanin
Masz *.ogg, Winamp go gra, więc jaki problem zapisać go jako wave?
IMHO wszędzie (w audio przynajmniej) "format ogg" = "format Vorbis".
Dlaczego "in_vorbis.dll" to nie to?
zainstalowalem ogg vorbis direct show [z samym in_vorbis.dll zero grania ogg
bylo] - winamp poszedl spokojnie. jest ok.
Marsjanin
2007-03-15 19:40:34 UTC
Rok 2007 - marzec. Dokładnie to wtorek, 13-go. Nieco po 0-ej.
Post by 1634Racine
Post by Marsjanin
[...]
Swoją drogą mnie to dziwi.
Stawiam na za starego lub zbyt okrojonego Winampa... ;-)
--
Pozdrawiam, Marsjanin. Gadu-Gadu : 4548104
Gorąco wszystkim polecam piwa z ukraińskiego browaru Obołoń!
Nic nie gra. Cudowna cisza... :-]
1634Racine
2007-03-16 00:21:16 UTC
Marsjanin news:***@marsjanin.tk napisal [-a]
[.................]
powiedzialbym: wrecz przeciwnie + wrecz przeciwnie :>
Marsjanin
2007-03-18 21:05:40 UTC
Rok 2007 - marzec. Dokładnie to piątek, 16-go. Nieco po 1-ej.
Post by 1634Racine
Post by Marsjanin
Stawiam na za starego lub zbyt okrojonego Winampa... ;-)
powiedzialbym: wrecz przeciwnie + wrecz przeciwnie :>
A rozwiń...? Zbyt nowy, bo odtwarzać stary standard? A zbyt duża ilość
wtyczek jak ma to niby popsuć?
--
Pozdrawiam, Marsjanin. MSN : ***@hotmail.com
Masz firmę? Ta pomarańczka jest dla Ciebie !!! :-D
Nic nie gra. Cudowna cisza... :-]
1634Racine
2007-03-19 00:44:38 UTC
Post by 1634Racine
Post by Marsjanin
Stawiam na za starego lub zbyt okrojonego Winampa... ;-)
powiedzialbym: wrecz przeciwnie + wrecz przeciwnie :>
A rozwiń...? Zbyt nowy, bo odtwarzać stary standard? A zbyt duża ilość
wtyczek jak ma to niby popsuć?
5.1 pro; i juz nad tym nie zastanawiam sie raczej, po instalacji tego, co
wczesniej opisalem - jest ok.